Przejdź to treści
Nauka budowania nowych nawyków i zmiany tych, które chcemy zakończyć.

Nauka budowania nowych nawyków i zmiany tych, które chcemy zakończyć.

W tych niepewnych czasach wielu z nas zastanawia się, w jaki sposób poprawić swoje życie. Niezależnie od tego, czy chodzi o utratę wagi, założenie nowej firmy czy zarabianie więcej pieniędzy. Zmiana wymaga wypracowania nowych nawyków.

Jednak utrwalenie nawyków nie jest łatwe. Gdyby tak było, to 80% ludzi nie złamałoby swoich postanowień noworocznych.

Czy znasz prawdziwy powód niepowodzenia większośc postawień? Dzieje się tak, ponieważ wielu ludzi patrzy na postanowienia jak na listę życzeń, wierząc, że ta jedna rzecz w magiczny sposób zmieni ich życie.
Osoby z tą mentalnością nie rozumieją. Trwała zmiana wymaga ponownego przeanalizowania swoich przekonań. A oto dlaczego: jeśli Twoje postanowienia nie są zgodne z Twoimi przekonaniami, nie będziesz zmotywowany/na, by je realizować. Musisz naprawdę wierzyć że ta zmiana jest ważna, aby się stała. Dzięki temu będziesz konsekwentny w swoich wysiłkach i zaangażowany w trudnych czasach. 

Oto cztery kroki do budowania nawyków i wprowadzania pozytywnych, trwałych zmian w swoim życiu:

Miej wizję
Kim chcesz się stać? Jak ma wyglądać Twoje nowe życie? A co najważniejsze, dlaczego jest to dla Ciebie ważne? Twoja wizja powinna cię pobudzać i ekscytować.

Kiedy masz silne przekonania, nie pozwolisz, by strach zwyciężył. Twoje pragnienie będzie tak potężne, że łatwiej będzie przezwyciężyć zwątpienie i pozostać wirnym swoimi celom.

Ustal zamiar
To wiąże się z posiadaniem wizji, ale idzie o krok dalej. Kiedy już namalujesz obraz swojego idealnego życia, jakie nawyki będziesz musiał zmienić, aby ten sen stał się rzeczywistością? Wymyślenie wizji i kultywowanie pozytywnego nastawienia spowoduje pozytywne zachowanie.

Na przykład, jeśli uważasz, że „nie mogę założyć nowej firmy” i „boję się rzucić pracę”, Twój mózg znajdzie sposób na wzmocnienie tych przekonań.

Spróbuj zmienić swoje myśli na coś w rodzaju: „Chcę wnieść swój wkład w świat w bardziej znaczący sposób. Chcę uczyć i inspirować innych swoją pracą ”. Rozpoczęcie tego biznesu musi być dla Ciebie bardzo ważne, w przeciwnym razie będziesz nadal szukał wymówek i odkładał to na puźniej lub lepsze czasy.

Ćwicz pozytywne afirmacje
Afirmacje są niezwykle potężne i skuteczne metoda na każdym etapie wyznaczania celów. Załóżmy na przykład, że Twoja afirmacja brzmi: „Jestem optymistą co do moich finansów. Jestem przekonany, że zarobię wystarczająco dużo pieniędzy, aby poczuć się niezależnym i stabilnym finansowo ”. Kiedy zaczniesz zarabiać pieniądze, twoja afirmacja zmieni się na „Mam zdrowy stosunek do pieniędzy i zarabiam wystarczająco dużo, aby żyć wygodnym życiem”.

Utrzymywanie tego stwierdzenia w czasie teraźniejszym jest ważne, ponieważ twoja podświadomość będzie pracować nad przekształceniem pozytywnych intencji w rzeczywistość. W rezultacie szybciej przeprojektuje to twój mózg.

Stwórz plan działania
Opracowanie planu krok po kroku nie tylko pomoże Ci zachować porządek, ale także pociągnie Cię do odpowiedzialności i zwiększy prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu. Na przykład, jeśli Twoim celem jest utrata wagi, możesz utworzyć tygodniowy plan posiłków i program ćwiczeń.

Dzięki sile naszej podświadomości nawyki zostają zakorzenione poprzez powtarzanie. Utrzymanie się nawyku zajmuje średnio 60 dni, więc konsekwencja jest kluczowa.

Wraz z wykorzystaniem powyższych narzędzi (wizualizacja i ustalenie intencji), plan działania pomoże Ci pozostać na dobrej drodze. Jeśli się pomylisz, nie rozwodź się nad swoimi błędami. Pozostań w teraźniejszości i kontynuuj poszukiwanie lepszego, a nie najlepszego.

Jak NLP może zakotwiczyć Twoje nowe nawyki
Po stworzeniu nawyków zaczyna się prawdziwe wyzwanie: utwierdzenie ich. Tutaj właśnie wkracza programowanie neurolingwistyczne (NLP). Kotwiczenie to proces używany w NLP do wywołania pozytywnej wewnętrznej odpowiedzi na bodziec zewnętrzny.

Jordan Belfort, znany również jako Wilk z Wall Street, wykorzystuje tę technikę NLP na swoją korzyść. Kiedy zamyka umowę i czuje przypływ podekscytowania, wyciąga inhalator z olejkami eterycznymi i bum! Jest zakotwiczony w pozytywnym stanie emocjonalnym. Ilekroć Belfort potrzebuje wzmocnienia pewności siebie, wyciąga go i bierze głęboki oddech, przywracając go z powrotem do tego pozytywnego stanu psychicznego.

Dlaczego kotwiczenie jest tak potężne? W wielu przypadkach praktycy NLP używają kotwic kinestetycznych (dotykowych) do wywoływania stanów. Na przykład „naciśnij palcami czoło, gdy poczujesz się kreatywny”. Problem polega na tym, że może się osłabiać, im bardziej nieświadomie wykonujesz ten gest. Węch jest najsilniejszym zmysłem związanym z pamięcią, co wyjaśnia, dlaczego Belfort używa węchu do zakotwiczenia swoich stanów emocjonalnych.

Jak więc możesz zastosować zakotwiczenie w swoim życiu i częściej czuć to, co chcesz?
Pierwszym krokiem jest znalezienie kotwicy węchowej: zapachu, który kochasz, zapachu, który jest wyjątkowy i łatwy do przenoszenia.
inhalatory sprawdzają wszystkie trzy z tych pól. Pachnie niesamowicie, to mieszanka olejków eterycznych, których nigdy wcześniej nie wąchałeś, i ma rozmiar podróżny! Jako dodatkowy bonus zawiera całkowicie naturalne składniki.

Następnym razem, gdy będziesz w szczytowym stanie emocjonalnym, wyciągnij BoomBoom i weź głęboki oddech. Zrób wdech do obu nozdrzy. Poczuj poruszające się po ciele uczucie i zatrzymaj pozytywne emocje. Z biegiem czasu Twoje ciało zareaguje automatycznie. Tak, to takie proste!

Poprzedni artykuł Właściwości zwalczające infekcje olejków eterycznych
Następny artykuł Jak wyznaczać sobie cele w życiu, którego naprawdę pragniesz