Przejdź to treści
Problemy ze snem? Oto jak może pomóc CBD

Problemy ze snem? Oto jak może pomóc CBD

Kiedy czujesz się zdenerwowany, zły lub niespokojny, jaki jest Twój początkowy instynkt? Jeśli jesteś jak niektórzy ludzie, masz wybuch emocjonalny i nosisz emocje na rękawie. A jeśli jesteś podobny do innych, całkowicie unikasz negatywnych emocji, spychając je głęboko w miejsce, w którym nie musisz stawić im czoła.

Jednak tłumienie emocji nie sprawia, że ​​znikają. Wręcz przeciwnie, mogą narastać z czasem i objawiać się w postaci problemów ze zdrowiem psychicznym i fizycznym.

Dlaczego butelkowanie to zła rzecz
Nauka potwierdza, że ​​tłumienie emocji negatywnie wpływa na Twoje zdrowie. Duszenie go może zminimalizować zewnętrzne okazywanie emocji, ale stwarza bardziej intensywne i bolesne doświadczenie wewnętrzne.

Mówiąc prosto, tłumienie nie usuwa emocji; żyje w tobie i stwarza więcej psychicznego i fizycznego cierpienia. Badania pokazują, że w ciężkich przypadkach „tłumienie emocji może wiązać się z ryzykiem wcześniejszej śmierci”.

Jeśli nie jesteśmy świadomi tego, jak się czujemy, może to mieć poważne konsekwencje. Jak się okazuje, wiele naszych problemów zdrowotnych jest związanych z naszym stanem emocjonalnym, przy czym „ponad 80% wszystkich wizyt lekarskich było związanych z wyzwaniem społeczno-emocjonalnym”, a „84% z 567 dolegliwości, takich jak zawroty głowy i ból w klatce piersiowej wskazało brak diagnozy medycznej ”.

Te odkrycia wskazują, że nasze emocje odgrywają istotną rolę w naszym ogólnym samopoczuciu, a brak ich regulacji może mieć negatywny efekt falowania.

Znaczenie regulowania swoich emocji
Teraz, gdy omówiliśmy dwa sposoby radzenia sobie z emocjami - chroniczną reaktywność lub tłumienie - trzecią (i najzdrowszą) opcją jest nauczenie się radzenia sobie z emocjami.

Czy wiesz, że długość życia emocji w mózgu i ciele wynosi 90 sekund? Innymi słowy, kiedy czujesz falę niepokoju lub smutku, masz moc, aby przez nią przejść.

A oto kolejny zabawny fakt: zwierzęta w naturalny sposób trzęsą się po tym, jak zostały zaatakowane, aby uwolnić negatywne emocje. Jest to pierwotny instynkt, który pomaga im wrócić do bardziej zrównoważonego stanu.
Więc poczuj emocje w tej chwili, przetwórz je i pozwól im odejść. Twój umysł i ciało będą Ci wdzięczne na dłuższą metę.

„Branie razem dobra i zła może odtruć złe doświadczenia, umożliwiając nadanie im znaczenia w sposób, który wspiera dobre samopoczucie psychiczne” - poinformowali w badaniu psycholog Jonathan M. Adler i profesor Hal E. Hershfield.

Najważniejsze jest to: złe samopoczucie nie jest złe. Jak wszystkie emocje, to jest tymczasowe. Im więcej będziesz ćwiczyć przepuszczania emocji, tym bardziej będziesz odporny.

Podnieś swoją inteligencję emocjonalną, aby skutecznie przetwarzać swoje negatywne emocje

Chociaż inteligencja emocjonalna jest dla niektórych naturalna, dobrą wiadomością jest to, że możesz zwiększyć swoje EQ, niezależnie od tego, gdzie znajdujesz się w spektrum.

Aby podnieść swoje EQ, pierwszym krokiem jest zrozumienie pięciu obszarów inteligencji emocjonalnej: samoświadomości, samoregulacji, motywacji, empatii i umiejętności społecznych.

Samoświadomość to bycie świadomym swoich myśli i emocji. To rozpoznawanie swoich mocnych i słabych stron oraz tego, co kieruje Cię na głęboki poziom. Czy potrafisz określić, co czujesz, a co ważniejsze, jak te uczucia wpływają na twoje zachowanie?

Samoregulacja to zdolność do kontrolowania swoich impulsów i negatywnych emocji. Mierzy się go również tym, jak dobrze dostosowujesz się do nowych okoliczności i poziomem dyscypliny, jeśli chodzi o osiąganie celów.

Motywacja to siła napędowa wszystkiego, co robisz. To twoje „dlaczego”. Jaki jest powód, dla którego dążysz do tego, czego chcesz? Czego najbardziej pragniesz? Osoby o wysokiej inteligencji emocjonalnej kierują się pasją, a nie pieniędzmi czy statusem. Realizacja jest związana z tym, co je napędza wewnętrznie (radość, podekscytowanie, inspiracja) - a nie zewnętrznie.

Empatia to zdolność wyczuwania emocjonalnych potrzeb innych i odpowiedniego reagowania. Empatyczni ludzie są z natury intuicyjni i dobrzy w czytaniu w pokoju. Ich emocjonalna otwartość czyni z nich wspaniałych przyjaciół, partnerów i współpracowników.

Umiejętności społeczne obejmują wiedzę, jak wykorzystywać inteligencję emocjonalną w codziennej komunikacji. Twoje umiejętności społeczne określają, jak dobrze potrafisz dogadywać się ze współpracownikami, nawiązywać przyjaźnie i łączyć się z innymi.

Jak wysokie jest Twoje EQ? Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj ten test na inteligencję emocjonalną.

Podnoszenie inteligencji emocjonalnej jest kluczem do szczęśliwego i satysfakcjonującego życia. W mądrych słowach Theodore'a Roosevelta „nikogo nie obchodzi, ile wiesz, dopóki nie dowiedzą się, jak bardzo ci zależy”.
Poprzedni artykuł 10 leczniczych korzyści aromaterapii
Następny artykuł 6 codziennych zastosowań olejków eterycznych